Specsavers – #oogtober Guerrilla actie
Specsavers, de internationale optiekketen, vraagt gedurende de maand oktober op diverse manieren aandacht voor het belang van het (vaker) testen van de ogen. De maand oktober is namelijk geen normale maand, maar de ‘Maand van het Zicht’, ofwel #oogtober. Specsavers wilde deze maand op een ludieke manier aftrappen en daarom werden wij ingeschakeld.
We zijn met Creative Venue PR om de tafel gaan zitten en hebben een outdoor guerrilla stunt bedacht en uitgevoerd. In bomen en struiken, maar ook op prullenbakken, trappen, beelden en op de bekende “I Amsterdam” letters werden kleine en grote oogbollen gemonteerd. Tevens zijn er op de dag zelf vingerpoppetjes met oogbollen uitgedeeld. Van de dag is een campagne filmpje gemaakt, waarin de making-off en de resultaten van de stunt zijn de aanschouwen.
De oogbollen trokken erg de aandacht en het werd veelal vastgesteld met camera’s. Dit zie je allemaal terug in het campagne filmpje, wat verspreid is op Youtube en Facebook. Tevens zijn er honderden vingerpoppetjes uitgedeeld.