SKODA – Zaterdaghulp Activatie
Zaterdag is voor veel ouders de drukste dag van de week. Terwijl het eigenlijk juist een dag om uit te rusten zou moeten zijn. Daarom kwamen Skoda en reclamebureau Selmore met de zaterdaghulp. In samenwerking met Raúl&Rigel werd deze marketingcampagne uitgerold.
Basis voor de conceptontwikkeling was dat Skoda een ideale auto is voor die herkenbare, overvolle zaterdagen. Zo biedt hij veel ruimte en heeft hij veel slimme extra’s.
Voor deze marketingactie hadden we (in samenwerking met GoedBezig) een Skoda omgetoverd tot ware piñata auto met veel toeters en bellen, zoals een confettikanon en een limonadetap. Met deze auto maakten we een aantal promotionele films die ouders via online marketing opriepen om zich te laten helpen met hun kinderfeestje. Uiteindelijk zou er dan een indrukwekkende dinosaurus of prinses voorrijden bij mensen thuis.
De gehele actie was een doorvertaling van een reclamecampagne van Skoda waarin een zaterdaghulp centraal stond en sloot dus perfect aan. Naast blije kinderen en ouders creëerden we met deze brand experience ook een verhoging van de brand awareness.