Parkbee – Business areas campagne Activatie & Guerrilla actie
ParkBee faciliteert parkeerplaatsen in parkeergarages waar capaciteit over is. Hiermee zorgen ze voor een goedkoper alternatief dan op straat parkeren en maakt dat je nooit meer lang hoeft te zoeken naar een plekje. Aan Raúl&Rigel de vraag om een activatieconcept te ontwikkelen voor Amsterdam waarbij we de doelgroep kunnen aanspreken en activeren om te parkeren bij een van de ParkBee locaties in dat gebied.
Om dit doel te bereiken hebben we meerdere soorten streetmedia ingezet; onder andere fiets billboards, walking banner en LED wagens. Met deze mobiele media konden we de doelgroep gericht opzoeken. Om vervolgens in gesprek te gaan met de consument plaatsten we een mobiele koffiekar in de service regio’s. Hier boden we voorbijgangers een gratis kopje koffie aan. Door middel van een QR code op de koffiebekers en de flyers die we uitdeelden verkreeg de consument meer informatie over ParkBee en haar diensten. Om deze campagne ook online door te vertalen hebben we locatietargeting ingezet waardoor de doelgroep in de regio online advertenties te zien kreeg.