Hornbach – Er komt iets groots… Activatie & Guerrilla actie & PR Stunt

Inleiding

Voor Hornbach heeft Raúl & Rigel verschillende marketingacties uitgevoerd op het gebied van fieldmarketing, guerrillamarketing, conceptontwikkeling, experiential marketing en brand activation. Op deze pagina leggen we aan de hand van beelden en een korte beschrijving uit wat we allemaal gedaan hebben.

Beste Webwinkel 2018

Hornbach vierde feest want ze waren verkozen tot Beste Webwinkel 2018. Daarom wilden ze met deze marketingstunt hun bezoekers in het zonnetje zetten. Raúl & Rigel bedacht daarom een guerrilla-actie om ze thuis te verrassen. Door ons promotieteam compleet met dj Kliko, confetti en bloemen op ze af te sturen, werden ze bedankt voor hun stem. Filmpjes die hiervan werden gemaakt plaatsten we vervolgens op social media om zo nog meer brand awareness te creëren.

Reuzenhamer Amsterdam

Voor de nieuwe Hornbach in Amsterdam deed Raúl & Rigel als promotie een grote aankondiging. We bedachten een reuzenhamer als communicatiemiddel en plaatsten deze op verschillende locaties met de tekst: Er komt iets groots naar Amsterdam. Deze marketingstunt was een mooie inleiding op de winkelopening die kort daarop volgde en zorgde daarmee voor veel free publicity en brand awareness.

Opening vestiging Zwolle 2018

Tijdens de opening van de nieuwe Hornbach in Zwolle gingen we met de marketingcampagne all guns blazing..Raúl & Rigel bedacht in eerste instantie een activatiecampagne en zette deze op door tijdens het Zwolse carnaval een grote wagen met een reuzenspijker en diverse reclame-uitingen in de optocht te laten meerijden. Daarnaast werden er ook soundchips en magneetstickers verspreid en ballonartiesten en de reuzenhamer uit Amsterdam ingezet. Ook hadden we vlak voor de opening overal grofvuilcontainers neergezet waar mensen zonder te vragen hun klusafval in konden gooien. En natuurlijk waren deze containers in de stijl van Hornbach gebrand. Tijdens de opening hebben we naast de nieuwe winkel ook nog een pop-upstore geopend waar mensen speciale Hornbach klusjes konden doen. Als kers op de taart werd aan het einde van de week de beste klusser van Zwolle bekend gemaakt.

Smeltende sneeuwpoppen

Hornbach zocht naar een unieke marketingstunt rondom de kersttijd, ter promotie van hun onsmeltbare led-sneeuwpop. Raúl & Rigel creëerde met een guerrilla actie aandacht hiervoor. We maakten 50 echte sneeuwpoppen en plaatsten deze in 5 verschillende steden.. De pop-uppoppen zorgden voor leuke content en veel free publicity. Niet alleen via social media maar ook was er aandacht van de lokale en nationale pers.

Ook een campagne starten?

Bij ons zit experiential marketing in hart en nieren. Op zoek naar een creative agency voor conceptontwikkeling, brand activations, PR stunts, event marketing, guerrilla marketing of sampling? Dan zijn wij de juiste one-stop-shop! Dus wil jij jouw doelgroep met een zintuigprikkeling op ludieke wijze in contact brengen met jouw bedrijf, merk, product of dienst? Klik dan op de contactbutton en let us know!

 

Anderen bekeken ook: