Heinz – Pickle Switch Automaat Activatie & Guerrilla actie & PR Stunt

Uit onderzoek onderzoek (juli 2024, uitgevoerd door YouGov in opdracht van Kraft Heinz) blijkt dat 38% van de Nederlanders de augurk uit hun hamburger haalt voordat ze een hap nemen. De reden? Een opmerkelijke 26% geeft aan dat het de textuur is, en niet de smaak, die hen afschrikt. Daarom kwam Heinz met de oplossing: Een ketchup met augurk smaak. Aan Raúl&Rigel werd gevraagd om een ludieke actie te ontwikkelen die dit product onder de aandacht brengt.

We gingen een samenwerking aan met burger restaurants en bouwden hiervoor een Heinz vending machine, maar niet zomaar eentje! Deze automaat accepteerde in plaats van geld alleen augurkschijfjes! Voorbijgangers kregen van de burgerzaak een gratis hamburger met augurkschijfje. Als je zo’n schijfje in de inworp van de vending machine gooide, belandde er onderin de uitgiftebak een sample Heinz ketchup met pickle smaak. Deze kan je vervolgens op je hamburger doen. Smullen maar!

Het was een heel geslaagde actie. Honderden mensen op een dag gooiden hun augurkschijfje in de automaat en genoten van de Heinz Pickle ketchup op hun hamburger. Ook haalden we diverse media waaronder Marketingtribune, Your Little Black Book en andere food media.

Ook een campagne starten?

Bij ons zit experiential marketing in hart en nieren. Op zoek naar een creative agency voor conceptontwikkeling, brand activations, PR stunts, event marketing, guerrilla marketing of sampling? Dan zijn wij de juiste one-stop-shop! Dus wil jij jouw doelgroep met een zintuigprikkeling op ludieke wijze in contact brengen met jouw bedrijf, merk, product of dienst? Klik dan op de contactbutton en let us know!

Anderen bekeken ook: