BUDWEISER – ‘THE STAGE IS YOURS TO TAKE’ Guerrilla actie & PR Stunt

Snelle is met zijn label ‘Lieve Jongens’ is altijd op zoek naar nieuw talent. Daarom lanceerde zij in samenwerking met Budweiser The Stage is Yours to Take, de talentenjacht. Hierbij kreeg iedereen de kans om hun demo in te sturen naar Snelle, waaruit uiteindelijk een winnaar werd gekozen die een single release won bij het label van Snelle. Aan ons de vraag hoe we deze actie onder de aandacht kunnen brengen middels out of home media.

We stelden voor om Budweiser op te laten vallen op het water. Ons floating billboard is daar het perfecte medium voor. We voeren met het floating billboard door de Amsterdamse grachten. Snelle voer ook een stukje mee, dit trok uiteraard veel bekijks.

De actie resulteerde in veel aanmeldingen, zo veel dat het langer duurde dan verwacht om alle demo’s te beluisteren! Er moesten nog extra teams worden ingezet om deze grote hoeveelheid inzendingen allemaal te kunnen verwerken. Daarnaast zorgde de aanwezigheid van Snelle op het floating billboard voor veel bekijks ook voor toffe foto’s die gebruikt zijn voor PR doeleinden.

Ook een campagne starten?

Bij ons zit experiential marketing in hart en nieren. Op zoek naar een creative agency voor conceptontwikkeling, brand activations, PR stunts, event marketing, guerrilla marketing of sampling? Dan zijn wij de juiste one-stop-shop! Dus wil jij jouw doelgroep met een zintuigprikkeling op ludieke wijze in contact brengen met jouw bedrijf, merk, product of dienst? Klik dan op de contactbutton en let us know!

Anderen bekeken ook: