BUDWEISER – ‘THE STAGE IS YOURS TO TAKE’ Guerrilla actie & PR Stunt
Snelle is met zijn label ‘Lieve Jongens’ is altijd op zoek naar nieuw talent. Daarom lanceerde zij in samenwerking met Budweiser The Stage is Yours to Take, de talentenjacht. Hierbij kreeg iedereen de kans om hun demo in te sturen naar Snelle, waaruit uiteindelijk een winnaar werd gekozen die een single release won bij het label van Snelle. Aan ons de vraag hoe we deze actie onder de aandacht kunnen brengen middels out of home media.
We stelden voor om Budweiser op te laten vallen op het water. Ons floating billboard is daar het perfecte medium voor. We voeren met het floating billboard door de Amsterdamse grachten. Snelle voer ook een stukje mee, dit trok uiteraard veel bekijks.
De actie resulteerde in veel aanmeldingen, zo veel dat het langer duurde dan verwacht om alle demo’s te beluisteren! Er moesten nog extra teams worden ingezet om deze grote hoeveelheid inzendingen allemaal te kunnen verwerken. Daarnaast zorgde de aanwezigheid van Snelle op het floating billboard voor veel bekijks ook voor toffe foto’s die gebruikt zijn voor PR doeleinden.